Dyrt med naglar?

Det skiljer väldigt mycket mellan priserna i nagelvärlden, allt från hemmapysslare som kan ta 200:- till salonger som tar upp mot 1300:-. Självklart lockar det mer att betala 200 istället för tusenlappen men se upp, det låga priset ger en liten varning, men ta heller inte för givet att den dyra är bra.
 
Att göra själva naglarna är inte så dyrt, en snabbräkning så kan de kanske gå kring hundringen, men det är så mycket mer som ingår i priset. Jag tar 380 kr för ett nytt set, detta är ungefär vad ni betalar för på det priset.
 
 
380:-
 
304:-
- moms 25%
 
243:-
- hyra 20%

167:-
- material 25%
 
150:-
- övrigt 5%
 
98:-
- egenavgift 35%
 
98 kr är alltså det jag har kvar efter att jag har betalat allt, och då har jag ännu inte skaffat försäkringar och lite andra smågrejer som man egentligen behöver. Sedan ska jag dessutom ha lön på det här.. Det tar mellan 1,5-2 timmar att göra ett nytt set naglar och för att göra det enkelt så säger vi två timmar.
 
98/2 = 49 kr/timmen
 

Som ni kanske förstår så är 49 kr i timmen ingenting att leva på och jag tror inte att nån utav er skulle ta ett jobb med en sådan lön. Jag har gjort det frivilligt för att få mer kunskap, erfarenhet och självklart för att locka kunder. Jag älskar er som säger att jag är för billig och borde höja priserna, för jag gissar på att ni förstår allt det här, även fast ni innerst inne inte vill betala mer ;)
 
Men ni andra som sitter och klagar hos mig över att det är så dyrt överallt, det är bara okunskap så det här inlägget är speciellt till er ;) Jag kommer att höja, det ska jag, inte riktigt än men snart så, och då hoppas jag på att jag får behålla alla mina söta kunder :)
 
Även fast jag sitter på en salong så har jag inga salongspriser, då skulle vi ungefär behöva dubbla priset på listan. Skulle jag jobba hemifrån, ja då skulle mina priser passa in mer.
 
 
 
Nu blev det ett litet serious inlägg men vill att alla ska förstå det här med varför det är så dyrt med naglar ♥♥